вторник, 10 февруари 2015 г.

Маршмелоу

Тези вкусни въздушни бонбонки може да срещнете трудно по хранителните вериги в страната, под форма в която няма оцветители или Е-та. Главната причина да ги приготвя беше, че исках да си припомня вкусът им от детството си. Не е ново за вас, читателите ми, че не се долюбваме с оцветителите. Именно и затова в блога няма да срещнете рецепта в която се използват, а ако откриете, това е, защото е било крайно наложително /единичен случай/. Обичам храната да е във възможно по- изчистен вид, а до оцветители и др. подобни- да прибягвам в кра-а-а-ен случай. Маршмелоу се приготвят много лесно, а и сравнително бързо. Може да забъркате сместа вечерта, преди да си легнете и на сутринта ще имате чудна добавка за гореща чаша шоколад или какао /което предпочитате/. 

Не са приготвени за "специалната" дата в събота, защото снимките са от началото на миналия месец. Да си призная честно, въпреки че съм влюбена, имам си едно наум за този "празник". Ако кажа, че празнувам ще ви излъжа! Направих украса, както правя за всеки празник у дома, която краси дома ни още от началото на месеца. Но я направих по- скоро за проверка на това дали ще ме обхване желанието за празнуване.
Ще направя вероятно и торта /ако не ме до мързи/, но по- скоро за да си подсладим уикенда, а и защото отдавна не съм приготвяла. 

Не разбирам защо всички отдават толкова голямо значение на тази дата?!  Някак си празника се е комерсиализирал. Та, ако обичаш, не трябва да го показваш на любимият един ден от годината, а всеки ден, нали така?! Всеки ден, щастие извира от цялото ми същество, защото обичам и съм обичана.
Аз съм от онези жени, които получават цветя и бонбони, внимание и нежност, романтика и обич постоянно. Не ми липсват. Така че дали на 14-ти февруари ще има подобна проява, романтична вечеря или не,  за мен е без значение.  Аз обичам и съм обичана... Аз показвам и ми показват любов всеки ден от годината, а не само на една дата. По- важни дати за мен, в моята връзка с половинката ми са началото на нашата връзка, датата от която заживяхме заедно, а впоследствие /дай боже/ и датата на нашата сватба. 
Стига съм ви досаждала с размислите ми за тази дата. Дата, като дата. Ден, като ден.
Подсладете си днешния с тези вкусни маршмелоу бонбони, които се топят в горещия шоколад като бучка захар :) 



Продукти:

120 мл вода
200 гр захар
10 гр желатин
1/2 ч.л. бурбонска ванилия
1 с.л. пудра захар
1 с.л. царевично нишесте
краве масло за намазване

пудра захар за поръсване




Приготвяне:

Смесете 60 мл вода с желатина и оставете на страна за пет минути, да набъбне.
Останалата вода смесете със захарта в касерола и поставете на котлона на ниска степен, да заври. Свалете от котлона когато заври и прибавете набъбналия желатин. Върнете отново на котлона и оставете отново да заври при непрекъснато бъркане. Свалете и оставете да изстине напълно, около 20- 30 минути. Разбийте с миксер на висока скорост до получаването на гъста смес, наподобяваща тази на белтъчен крем.
Намаслете тавичка с размери 20/30 см, поръсете с пудра захар и нишесте /смесени/, изсипете сместа и разпределете равномерно. Поставете в хладилник за една нощ. 
След това нарежете на ленти, на кубчета или с форма за сладки. 
Поръсете с пудра захар, за да предотвратите залепването им.
Могат да се съхраняват до една седмица на стайна температура в плътно затворен буркан.
Приятен апетит!


19 коментара :

  1. Какво по-хубаво да се събудиш сутрин и да ти сервират горещо какао с ♥ ?Тези маршмелоу изглеждат толкова пухкавки и топящи се в устата,че ми идва да ти открадна бурканчето!Хубав,слънчев и усмихнат ден,Габи!Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Точно така беше сервирано какаото, за добро утро в леглото. :)
      Радвам се, че ти харесва маршмелоуто, Деси.
      Прегръдки! Усмихнат, студен и слънчев ден!

      Изтриване
  2. Много апетитни бонбони, Габи! И съм съгласна с всичко написано от теб - и за оцветителите, и за празника. :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Чудесно е, че не само аз мисля така /имам си съмишленици/.
      Поздрави!

      Изтриване
  3. Интересна рецепта за маршмелоу, Габи! Ще си взема и аз едничко... Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Не предполагах, че маршмелоус бонбонките се правят така лесно! Все си мислех, че поне и белтък на сняг трябва да има, но не съм търсила рецепта. И мама, и половинката ми много ги обичат тези мекушовци, ще запомня рецептата ти и ще им спретна :)
    Усмивка от мен, Габи!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Лесни са, Тики и толкова бързо стават. При обработката все едно докосваш дунапрен, много е хубаво. Като да месиш тесто, само че тогава не докосваш дунапрен, а направо памук.
      Използвай повече пудра захар :)
      Усмивка и от мен :)

      Изтриване
  5. Габи, за първи път срещам рецепта за маршмелоу бонбони. Непременно ще ги приготвя.
    Бонбоните ми харесаха , но най-вече ми харесаха твоите разсъждения за празника на влюбените. Точно така, Габи! Нима се обичаме само един ден в годината, че да го празнуваме. За мен всеки ден трябва да бъде (и е) ден на обичта и любовта. Трябва всеки ден да се уважаваме, разбираме и подкрепяме...и тогава идват и многото усмивки :)))
    Сърдечни прегръдки, мило момиче!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вкусни са, Хриси. Ако и ти като мен обичаш мляко с какао или горещ шоколад, това са идеалните бонбоки за добавка към тях.
      Аз поради тази причина "разсъжденията ми относно празника",предпочитам да празнувам деня на лозето и виното, така повече ми харесва.
      Дори познавам хора, които празнуват имен ден на 14, защото видиш ли, се казват Валентин/а. Странна му работа, но всеки е свободен да мисли и празнува когато и каквото си пожелае.
      Много хубаво ми стана като прочетох, че и за теб всеки ден е ден на обичта. Няма по- велико чувство!
      Слънчеви и топли прегръдки!

      Изтриване
  6. Изкуши ме!!! Ще се подсладя и аз:) И какви снимки красиви! Прегръщам те влюбено момиче!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате, подслади се, особено ако обичаш мляко с какао. :)
      И аз те прегръщам :)

      Изтриване
  7. Лесна рецепта за вкусни бонбони!
    Габи, пожелавам ти всички дни да са ти празник на любовта!
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Тили! Старая се всички дни да бъдат празнични и вълшебни. :)
      Прекрасен ден, изпълнен с усмивки!

      Изтриване
  8. Страхотни са -
    много ефектно и интересно предложение, Габи. Благодаря!
    Прекрасен е бил месец януари за теб, щастлив и още по-прекрасен да бъде и този...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодяря, Дианка! :)
      Маршмелоу са вкуса добавка към шоколадова напитка :) която предполагам е любима на много от нас. :)
      Усмихнат, вдъхновяващ и наситен с много щастливи емоции февруари.

      Изтриване
  9. Този коментар бе премахнат от администратор на блога.

    ОтговорИзтриване
  10. Извоняеам се но не разбрах за борбпнскаъа ванилия... каква е тя?....може ли с обикновена и кога се прибавя

    ОтговорИзтриване
  11. Бурбонска ванилия се продава в почти всеки магазин, но ако не откривате такава, то използвайте обикновена ванилия.
    Бурбонската ванилия е с черни прашинки в състава, защото по начало истинската ванилия е с черен цвят.
    Усмихнат ден.

    ОтговорИзтриване

Благодаря за посещението ви!